Inmiddels zijn 127.000 KPN klanten overgegaan op Internetplusbellen, het gecombineerde VoIP en breedbandinternet pakket.
KPN heeft dit met de eerste kwartaalcijferd bekendgemaakt. Volgens KPN is een duidelijke trend zichtbaar waarbij consumenten steeds vaker overstappen op bellen via internet en via de mobiel, in plaats van de vaste telefoon. Dit heeft in een jaar tijd al geresulteerd in een omzetdaling van 2,3 procent tot 1,68 miljard Euro in de vaste divisie.
Dankzij de consolidatie van Telfort en de introductie van de nieuwe merken Simyo en Slim is de omzet van de mobiele divisie met 14,7 procent gestegen.
Inmiddels heeft 60 procent van de KPN internetabonnees al de beschikking over een breedbandverbinding. Dit is 4 procent meer dan in het vorige kwartaal.
De totale omzet van KPN is in het eerste kwartaal met 3,9 prcent gestegen (112 miljoen Euro). De winst steeg van 273 miljoen tot 384 miljoen euro. Het is niet duidelijk in hoeverre de Internetplusbellen dienst aan deze winststijging heeft bijgedragen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten