maandag, oktober 23, 2006

Gartner: aanschaf IP telefoons verspilling van geld

Volgens een recent Gartner rapport dienen bedrijven te wachten met de aanschaf van IP telefoons. Volgens Gartner zal 75% van alle bestedingen in IP telefoons gedurende de komende vijf jaar een totale verspilling van geld zijn.

Volgens de makers van het rapport is het opvallend dat in de meeste bedrijven de IP telefoon geplaatst is naast de PC die over een veel beter hoge-resolutie scherm beschikt.

In plaats van de aanschaf van hardware IP telefoons raad Gartner aan te investeren in andere unified messaging applicaties die de productiviteit verhogen.

3 opmerkingen:

  1. Anoniem9:51 p.m.

    Johan,

    Heb je het artikel wel goed gelezen? Dit rapport raad neit af om IP phones te gebruiken, maar juist om simpele IP phones te gebruiken gekoppeld aan applicaties op de PC.

    Het rapport raad af om te investeren in te dure IP phone met een beeld oplossing. Waarbij in de meeste gevallen deze IP phone met beeldscherm naast een computer monitor staat met een veel hogere resolutie.

    Erno

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi om te zien dat er nog oplettende lezers zijn! Ik heb het artikel nog een keertje (goed) gelezen en je hebt helemaal gelijk.

    "Gartner managing vice president Bob Hafner said with the money saved buying cheaper IP phones, companies should focus their spend on unified communications applications."

    Ik ging er ten onrechte van uit dat er maar helemaal geen IP telefoons meer hoeven te worden aangeschaft...

    Bedankt voor de correctie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem11:25 a.m.

    In het artikel wordt aangeraden geen display op de telefoon te kopen en daarvoor in de plaats het computerscherm te gebruiken.
    M.i. is er niets mis met een extra display op je bureau, ingebouwd in een (IP) telefoon.
    Voor het beetje extra geld geeft dit veel gemak.
    Daarnaast is het handig de gebruiker in staat te stellen, extra informatie op het computerscherm te krijgen.
    Ik vind dat "duurbetaalde" medewerkers optimaal moeten worden gefaciliteerd. Beknibbelen op eenmalige uitgaven voor een displaytje op een telefoon is pennywise pound foolish.
    Mijn betoog is dus niet, kiezen tussen. Maar allebei doen. Mits het budget dit toelaat natuurlijk.

    Wouter

    BeantwoordenVerwijderen