Het Nederlandse bedrijf Voipro zal een gehoste voip-telefooncentrale gaan aabieden voor nog geen tien euro per maand. De dienst genaamd genaamd Voiplus omvat een op afstand beheerde virtuele telefooncentrale voor bedrijven met maximaal tweeduizend werknemers.
De Voiplus dienst is al sinds januari van dit jaar uitgebreid getest en aangezien de resultaten van deze test uitstekend zijn, heeft Voipro besloten de dienst officieel te introduceren.
Voor de Voipro dienst wordt gebruik gemaakt van speciale telefoontoestellen met een netwerk-aansluiting. Zodra deze op het netwerk worden aangesloten, worden deze automatisch verbonden met de servers van Voipro.
De dienst zal tussen de 7 en 9 euro per gebruiker per maand gaan kosten. hierbij wordt een SLA (Service Level Agreement) aangeboden met een uptime van 99,9 procent. omdat alle gesprekken via de internetverbinding van de Voipro klanten verloopt is de betrouwbaarheid van deze verbinding zeer belangrijk. Indien de internetverbinding wordt verbroken kunnen de telefoongesprekken automatisch worden doorgeschakeld naar een mobiel nummer of voicemail. Overigens is het ook mogelijk een isdn verbinding als backup-lijn te gebruiken.
De centrale is volledig online te beheren. Zo kunnen systeembeheerders de gekoppelde vestigingen of personen een bepaald beltegoed toewijzen. Dit om bijvoorbeeld misbruik te voorkomen als een telefoon of laptop wordt gestolen. Als extra beveiliging krijgen alle gebruikers een eigen inlogcode om de telefoon te gebruiken.
Overigens heeft elke gebruiker een eigen inlogcode om de telefoon te kunnen gebruiken. Uit voorzorg is het systeem bovendien zo opgezet dat een gebruiker automatisch uitlogt als het ip-adres wijzigt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten